معرفی آزمایشگاه های گروه مهندسی پزشکی

محصولات و تجهیزات پزشکی همواره تاثیر بسزایی در زندگی انسان داشته و دارد. تاکنون دستگاه‌هایی از جمله سامانه‌های تصویربرداری، سامانه‌های پرتوپزشکی، تجهیزات توانبخشی ، تجهیزات ثبت سیگنال، دندان پزشکی و جراحی، نرم افزارهای مرتبط با تشخیص و درمان و ... کمک بزرگی به پزشکی نموده و تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز هم راستای علم پزشکی گسترش یافته است.
لذا آشنایی دانشجویان این رشته
با عملکرد بدن انسان، طراحی ، تعمیر و نگهداشت، کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و همین طور آشنایی با علم روز دنیا در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
به همین منظور مجموعه آزمایشگاه های مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی همدان متشکل از آزماشگاه فیزیولوژی، کارگاه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه میکرو پروسسور،  اتاق پروژه و آزمایشگاه تحقیقاتی جهت پیشبرد  اهداف آموزشی و پژوهشی این رشته تجهیز شده است.
دکتر رسول باغبانی
سرپرست آزمایشگاه

تلفن : 08138411557
پست الکترونیک: baghbani @hut.ac.ir
ساختمان فرشچیان ،طبقه پنجم
پرتال اساتید

لیست آزمایشگاه : 

  • آزمایشگاه میکرو پروسسور
  • آزمایشگاه فیزیولوژی
  • کارگاه تجهیزات پزشکی
  • اتاق پروژه
  • آزمایشگاه تحقیقاتی
سحر قیاسوند
کارشناس آزمایشگاه مهندسی پزشکی
تلفن:08138411209
ساختمان فرشچیان ،طبقه پنجم

آزمایشگاه میکرو پروسسور

در این آزمایشگاه دانشجویان با نحوه ی برنامه نویسی ، شبیه سازی و پیاده سازی مدارات مبتنی بر ریزپردازنده ها آشنا می شوند که این کار با تمرکز بر پروژه های مرتبط با حوزه ی بیوالکتریک انجام می گیرد.
Responsive Image

آزمایشگاه فیزیولوژی

در این آزمایشگاه دانشجویان در عمل با فیزیولوژی بدن انسان و همچنین اندازه گیری مواردی مانند فشار خون، قند خون، اکسیژن خون و بررسی ضربان قلب و شمارش سلول های خون و اندازه گیری انواع پارامترهای خونی و .... آشنا می شوند.وهمین طور دانشجویان با تجهیزاتی نظیر الکتروکاردیوگراف، مانیتور علائم حیاتی و تجهیزات معاینه ی عمومی و... آشنا می شوند.
 
Responsive Image
Responsive Image
Responsive Image

کارگاه تجهیزات پزشکی

در این کارگاه آشنایی دانشجو با انواع تجهیزات وملزومات پزشکی ودندان پزشکی ، روش های کنترل کیفی، قوانین و استاندارد های این حوزه و ثبت سیگنالهای حیاتی  مد نظر قرار می گیرد.
​​​​​​​

 
Responsive Image

اتاق پروژه

جهت بهره مندی دانشجویان کارشناسی و ارشد از امکانات آزمایشگاهی برای انجام پروژه های دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

آزمایشگاه تحقیقاتی

این آزمایشگاه  برای مطالعه و پژوهش به دانشجویان کارشناسی ارشد اختصاص یافته است.
دستور کار آزمایشگاه فیزیولوژی